27-10-2022
CorporateSamen goed uitgerust ondernemen met Stap-Extra
Bij Swiss Sense Business houden we van langetermijnsamenwerkingen. Onder de noemer Stap-Extra geven we partnerships een nieuwe betekenis: samen ondernemen zodat onze klanten én wij er beter van worden. Maar wat houdt Stap-Extra precies in? Marion de Graaf en Ralph Bongaerts zijn de kartrekkers van Stap-Extra en leggen uit wat de voordelen voor jou kunnen zijn.
Je bent een weekendje weg en overnacht in een prachtig hotel. Alles is perfect, alleen het bed ligt gewoon niet lekker. Te hard. Of juist te zacht. Eeuwig zonde, daar zijn Marion en Ralph het grondig met elkaar over eens. Marion: “Het bed is een visitekaartje voor je accommodatie. Hoe leuk is het dan om te horen dat gasten heerlijk bij je hebben geslapen? Als ondernemer kun je geen mooier compliment krijgen.”

Dat zit of ligt wel goed
Swiss Sense kan helpen bij het vinden van de juiste boxspring, geeft Marion aan. “Ons merk scoort hoog op het gebied van betrouwbaarheid en kwaliteit. Slaap je in een bed uit de collectie van Swiss Sense, dan zit – of ligt – het wel goed. Die goede nachtrust gunnen we iedereen. Naast gezonde voeding en voldoende bewegen komt er steeds meer aandacht voor goed slapen als onmisbaar onderdeel van een gezonde levensstijl. Je voelt je vitaler als je goed uitgerust bent. Zo kun je optimaal van je verblijf genieten. Ontzettend belangrijk dus!”
Meer dan beddenleverancier
Ralph voegt toe: “Qua producten is er bij ons ontzettend veel mogelijk. Maar we willen meer zijn dan een beddenleverancier. Het Stap-Extra programma is daar een voorbeeld van. We kijken naar de behoefte van jou als klant en gaan dan echt samen ondernemen. Ons uitgangspunt: merken die elkaar versterken. Daar worden we samen beter van.”
Geen ‘one size fits all’
Marion: “Zo’n partnership kan in verschillende vormen gegoten worden. We geloven niet in ‘one size fits all’. De belangrijke vragen die we stellen als we een samenwerking aangaan, zijn: wat is de doelstelling van jou als ondernemer en hoe kunnen we jou daarbij helpen met ons merk Swiss Sense? Dat kan op verschillende fronten zijn.”
Ralph voegt toe: “Elke accommodatie is uniek. Een hotel vraagt om een heel andere invulling dan een vakantiepark. De gemene deler bij beide partnerships is dat we samen ondernemen. Daarnaast zit je als klant nergens aan vast. Het afnemen van producten uit de Hotel Collection van Swiss Sense is het startpunt. Vanuit daar geven we vorm aan het partnership.”
Affiliate-programma
Het affiliate-programma is nog zo’n voorbeeld dat binnen het Stap Extra-programma mogelijk is. Als een gast op een boxspring uit de collectie van Swiss Sense heeft geslapen, dan kan dat een trigger zijn om hetzelfde bed voor thuis aan te schaffen. Ralph: “In dat programma faciliteert de accommodatie een deel van de klantreis van Swiss Sense. Bijvoorbeeld met een bordje of ‘napret-mail’: ‘U heeft in een bed van Swiss Sense geslapen.’ Dat heeft voor beide partijen voordelen, want voor ons betekent dat nieuwe klanten en het hotel krijgt een commissie als een gast een product van Swiss Sense aanschaft.”
Meer bereik met bedden
Een ander voordeel van een partnership met Swiss Sense Business is volgens Marion het kunnen creëren van bereik. Stel, een hotel kampt met weinig gasten tijdens de koude dagen. De wens is vanzelfsprekend: meer gasten tijdens de winterperiode. Hier speelt Swiss Sense Business op in door bijvoorbeeld overnachtingen weg te geven op de socialmediakanalen van Swiss Sense. “We zijn trots op onze partners, dus delen we graag hun verhaal via onze kanalen. Een mooi verhaal voor ons, is een groot bereik voor hen.”
Win-winactie
Nog een voorbeeld is het partnership met RCN waarbij klanten bij afname van een bed een mini-vakantie bij RCN Vakantieparken cadeau kregen. Ralph: “Maar denk ook aan personeel van onze partners dat korting krijgt op bedden en matrassen. En omgekeerd: ons personeel dat met korting bij onze partners mag overnachten.”
Samen groeien
Het Stap-Extra-programma is nog lang niet uitgegroeid en blijft in ontwikkeling. Marion: “Hoe kunnen we meer toegevoegde waarde bieden aan onze partners? Die vraag stellen we continu aan onze klanten. Hoe vind je de samenwerking tot nu toe gaan? Waar zie je mogelijkheden? Zo ontstaan de beste ideeën.”
Tijd voor taart
Het Stap Extra-programma is nog maar net begonnen, maar de reacties van partners zijn heel positief, geeft Ralph aan. “We hebben zelfs deze week een taart gekregen van een hoteleigenaar die blij is omdat we binnenkort samen in een blad verschijnen. Je merkt dat ondernemers daar heel blij van worden. En wij dus ook!”
Meer weten over Stap-Extra?
Wil je meer weten of heb jij ideeën voor een samenwerking? Neem vrijblijvend contact met ons op via business.swisssense.nl